Yritykset

Kappahl: Kadotimme asiakkaat – olimme liian trendikkäitä

Kuva: Timo Jaakonaho/Lehtikuva

Ruotsalaisen vaatetusketju Kappahlin johdosta kerrotaan, että yhtiö haluaa nyt kohdistaa myyntinsä entiselle ydinasiakaskunnalle, jota on välillä laiminlyöty.

Taloussanomat

Ruotsalaisen vaatetusketju Kappahlin tuore toimitusjohtaja Johan Åberg haluaa haalia takaisin yhtiön menettämät asiakkaat. Kappahl on viime aikoina tehnyt kehnoa tulosta ja menettänyt markkinaosuuksia.

Viime vuoden marraskuussa aloittaneen Åbergin mukaan tähän on monta syytä.

– Se alkoi siitä, että tuotevalikoimamme ja tuotantomme oli väärää ja menetimme suunnan sekä Ruotsissa, että muilla markkinoilla, Åberg sanoi Svenska Dagbladetille.

Åbergin mukaan Kappahlin kohderyhmä oli myös väärä ja perinteiset asiakkaat eli 30-55 vuotiaat naiset eivät saaneet tarpeeksi huomiota. Heille ei ollut myös tarpeeksi tarjottavaa.

– Joskus olemme suuntautuneet kohti liian nuoria ja joskus olemme olleet liian trendikkäitä näille asiakkaille.

Myös yhtiön viestintä ja tavaramerkin asemoiminen ovat Åbergin mukaan olleet pielessä. Yhtiö onkin vaihtanut mainostoimistoaan. Åberg ei vielä osannut sanoa, kuinka Kappahl erottuisi jatkossa kilpailijoistaan, muuten kuin että asiakkaat ovat vanhempia kuin nuorison suosimalla Hennes & Mauritzilla.

Lue kommentit (58)

"Olimme liian trendikkäitä" eli siis ylimielisesti: rahvas on niin reppanan muotitiedotonta ja huonoja vaatemaultaan, että pitää palata halpoihin kiinalaisiin massatuulipukurytkyihin.Voi, miten alenta...
Huono laatuisia vaatteita. Vaatteet haisee pitkälle jollekin kemikaalille. Itse asiassa kaupoissa haisee niin pahalle, että se ei kannusta ostamaan yhtään vaatetta.
Tavalliselle kansalle riittää kaupaksi tavallinen SeppÄhl.Kun on on yksillä masua ja toisilla reittä, rintaa ja peppua, ei 25-v. anorektiset unisex-vaatteet enää sovi!
Trendi ja brändi olivat vääriä
Olivat niin trendikkäitä että ydinasiakkaat kyllästyivät ja kaivoivat kaapeistaan vanhat RYTKYNSÄ päälleen.
Kaikilla ketjuilla sama juttu. Turha edes sovittaa vaatteita, kaikki tehty 48 kiloisille ja 170 senttisille nuorille.ja eiköhän se Kapphall ole vain välittäjä kiinalaisille tuotteille.
Lue lisää ja osallistu keskusteluun
  1. 1.

    "2–3 vuotta ja uutta tilalle" – tässä menee koneiden raja

  2. 2.

    Kotia etsimässä? Varo näitä 7 kuolemansyntiä

  3. 3.

    Hyvä tapa vaatii: näitä papereita ei saa pimittää

  4. 4.

    Nyt se on virallista: Nokia myi karttayksikkönsä

  5. 5.

    Aika uniikki kesävaate

  6. 6.

    Venäjällä on pahempiakin ongelmia kuin öljy

  7. 7.

    Nokia osti kartat 5,7 miljardilla, myi 2,8:lla – "Ei mitenkään yksinkertaista"

  8. 8.

    "Sademies" sai 14 vuotta vankeutta

  9. 9.

    Liftarirobotti koki karmean kohtalon

  10. 10.

    Kreikka haluaa 24 miljardia jo elokuussa

Näytä lisää
  1. 1.

    Liftarirobotti koki karmean kohtalon

  2. 2.

    Nuoriako eivät autot kiinnosta? Terveisiä USA:sta

  3. 3.

    Työssäkäyvät kärsisivät eniten hallituksen kepistä

  4. 4.

    Ateenan pörssi romahti ennätyksellisesti

  5. 5.

    Huawei ja Xiaomi kahmivat puhelinten markkinaosuuksia

  6. 6.

    SS: Melu ja vesistöjen saastuminen huolestuttavat Finnpulpissa

  7. 7.

    "Sademies" sai 14 vuotta vankeutta

  8. 8.

    IMF laski, paljonko pakotteet kurittavat Venäjää

  9. 9.

    Herestä voi päästä osalliseksi muitakin

  10. 10.

    EK: Yhteiskuntasopimus ei riitä Suomi-Saksa -kisassa

Näytä lisää
Siirry täysversioon