Yritykset

Kappahl: Kadotimme asiakkaat – olimme liian trendikkäitä

Kuva: Timo Jaakonaho/Lehtikuva

Ruotsalaisen vaatetusketju Kappahlin johdosta kerrotaan, että yhtiö haluaa nyt kohdistaa myyntinsä entiselle ydinasiakaskunnalle, jota on välillä laiminlyöty.

Taloussanomat

Ruotsalaisen vaatetusketju Kappahlin tuore toimitusjohtaja Johan Åberg haluaa haalia takaisin yhtiön menettämät asiakkaat. Kappahl on viime aikoina tehnyt kehnoa tulosta ja menettänyt markkinaosuuksia.

Viime vuoden marraskuussa aloittaneen Åbergin mukaan tähän on monta syytä.

– Se alkoi siitä, että tuotevalikoimamme ja tuotantomme oli väärää ja menetimme suunnan sekä Ruotsissa, että muilla markkinoilla, Åberg sanoi Svenska Dagbladetille.

Åbergin mukaan Kappahlin kohderyhmä oli myös väärä ja perinteiset asiakkaat eli 30-55 vuotiaat naiset eivät saaneet tarpeeksi huomiota. Heille ei ollut myös tarpeeksi tarjottavaa.

– Joskus olemme suuntautuneet kohti liian nuoria ja joskus olemme olleet liian trendikkäitä näille asiakkaille.

Myös yhtiön viestintä ja tavaramerkin asemoiminen ovat Åbergin mukaan olleet pielessä. Yhtiö onkin vaihtanut mainostoimistoaan. Åberg ei vielä osannut sanoa, kuinka Kappahl erottuisi jatkossa kilpailijoistaan, muuten kuin että asiakkaat ovat vanhempia kuin nuorison suosimalla Hennes & Mauritzilla.

Lue kommentit (58)

"Olimme liian trendikkäitä" eli siis ylimielisesti: rahvas on niin reppanan muotitiedotonta ja huonoja vaatemaultaan, että pitää palata halpoihin kiinalaisiin massatuulipukurytkyihin.Voi, miten alenta...
Huono laatuisia vaatteita. Vaatteet haisee pitkälle jollekin kemikaalille. Itse asiassa kaupoissa haisee niin pahalle, että se ei kannusta ostamaan yhtään vaatetta.
Tavalliselle kansalle riittää kaupaksi tavallinen SeppÄhl.Kun on on yksillä masua ja toisilla reittä, rintaa ja peppua, ei 25-v. anorektiset unisex-vaatteet enää sovi!
Trendi ja brändi olivat vääriä
Olivat niin trendikkäitä että ydinasiakkaat kyllästyivät ja kaivoivat kaapeistaan vanhat RYTKYNSÄ päälleen.
Kaikilla ketjuilla sama juttu. Turha edes sovittaa vaatteita, kaikki tehty 48 kiloisille ja 170 senttisille nuorille.ja eiköhän se Kapphall ole vain välittäjä kiinalaisille tuotteille.
Lue lisää ja osallistu keskusteluun
  1. 1.

    Suomeen tulee uusi autokauppaketju – "Hinnoittelu poikkeuksellisen aggressiivista"

  2. 2.

    Miksi pätkätyö ei kelpaa työttömille? "Jos työllistää opiskelijan, pääsee helpommalla"

  3. 3.

    Diesel halpeni enemmän kuin bensa – dieselistä tullut sisäänheittotuote

  4. 4.

    Pienemmät katteet, halvemmat tilat – näin Auto-Bil aikoo painaa autojen hintoja

  5. 5.

    Nyt tuli varoitus: Öljy romahtaa alle 20 dollarin, jos sopimusta ei synny

  6. 6.

    Kahvilaa toimistona pitävät käyvät kalliiksi – osa luopunut wifistä

  7. 7.

    Verottaja muistaa tällä viikolla: Yli 330 000 asiakkaalle kolahtaa postiin maksumuistutus

  8. 8.

    Nyt paukkui ennätys – Deutsche Bankin kurssi sukelsi pohjiin

  9. 9.

    Elop: Kauteni Nokian johdossa osui harvinaiseen ajanjaksoon

  10. 10.

    Kullan hinta osoittaa: Clinton jyräsi Trumpin

Näytä lisää
  1. 1.

    Karu arvio: Maailmankauppa hyytyy finanssikriisin tasolle

  2. 2.

    Helsingin pörssi kääntyi laskuun – Caverion jatkaa nousussa

  3. 3.

    USA pohtii, kuinka ison miljardisakon Volkswagen saa

  4. 4.

    Viranomainen vaatii Facebookia tuhoamaan WhatsApp-käyttäjätiedot Saksassa

  5. 5.

    Fiva pitää lainakaton ennallaan – ei tarvetta kiristykselle

  6. 6.

    Uusi Samsung-räjähdys – omistaja panttaa puhelinta

  7. 7.

    Caverion sai uuden toimitusjohtajan läheltä – "Lehtoranta tarjoutui itse"

  8. 8.

    Suomen 10-vuotisen lainan korko painui miinukselle

  9. 9.

    Plantagenin puutarhamyymälät vaihtavat omistajaa

  10. 10.

    Pörssissä selvä tuomio johtajavaihdokseen: Nokian Renkaat laskee, Caverion kiitää

Näytä lisää
Siirry täysversioon