Yritykset

Kappahl: Kadotimme asiakkaat – olimme liian trendikkäitä

Kuva: Timo Jaakonaho/Lehtikuva

Ruotsalaisen vaatetusketju Kappahlin johdosta kerrotaan, että yhtiö haluaa nyt kohdistaa myyntinsä entiselle ydinasiakaskunnalle, jota on välillä laiminlyöty.

Taloussanomat

Ruotsalaisen vaatetusketju Kappahlin tuore toimitusjohtaja Johan Åberg haluaa haalia takaisin yhtiön menettämät asiakkaat. Kappahl on viime aikoina tehnyt kehnoa tulosta ja menettänyt markkinaosuuksia.

Viime vuoden marraskuussa aloittaneen Åbergin mukaan tähän on monta syytä.

– Se alkoi siitä, että tuotevalikoimamme ja tuotantomme oli väärää ja menetimme suunnan sekä Ruotsissa, että muilla markkinoilla, Åberg sanoi Svenska Dagbladetille.

Åbergin mukaan Kappahlin kohderyhmä oli myös väärä ja perinteiset asiakkaat eli 30-55 vuotiaat naiset eivät saaneet tarpeeksi huomiota. Heille ei ollut myös tarpeeksi tarjottavaa.

– Joskus olemme suuntautuneet kohti liian nuoria ja joskus olemme olleet liian trendikkäitä näille asiakkaille.

Myös yhtiön viestintä ja tavaramerkin asemoiminen ovat Åbergin mukaan olleet pielessä. Yhtiö onkin vaihtanut mainostoimistoaan. Åberg ei vielä osannut sanoa, kuinka Kappahl erottuisi jatkossa kilpailijoistaan, muuten kuin että asiakkaat ovat vanhempia kuin nuorison suosimalla Hennes & Mauritzilla.

Lue kommentit (58)

"Olimme liian trendikkäitä" eli siis ylimielisesti: rahvas on niin reppanan muotitiedotonta ja huonoja vaatemaultaan, että pitää palata halpoihin kiinalaisiin massatuulipukurytkyihin.Voi, miten alenta...
Huono laatuisia vaatteita. Vaatteet haisee pitkälle jollekin kemikaalille. Itse asiassa kaupoissa haisee niin pahalle, että se ei kannusta ostamaan yhtään vaatetta.
Tavalliselle kansalle riittää kaupaksi tavallinen SeppÄhl.Kun on on yksillä masua ja toisilla reittä, rintaa ja peppua, ei 25-v. anorektiset unisex-vaatteet enää sovi!
Trendi ja brändi olivat vääriä
Olivat niin trendikkäitä että ydinasiakkaat kyllästyivät ja kaivoivat kaapeistaan vanhat RYTKYNSÄ päälleen.
Kaikilla ketjuilla sama juttu. Turha edes sovittaa vaatteita, kaikki tehty 48 kiloisille ja 170 senttisille nuorille.ja eiköhän se Kapphall ole vain välittäjä kiinalaisille tuotteille.
Lue lisää ja osallistu keskusteluun
  1. 1.

    Turkkiin pääsee nyt halvalla – aurinkotuoleista ei tarvitse tapella

  2. 2.

    Viroon mennään nyt syömään – aterian saa jopa 3,5 eurolla

  3. 3.

    Kokoomuksen Vartiainen poistaisi varainsiirtoveron: "Varmasti Suomen vahingollisimpia veroja"

  4. 4.

    Avioerotutkimus paljasti dramaattisen muutoksen – näin miehen työtilanne vaikuttaa eroriskiin

  5. 5.

    Yhdysvalloista yllättävät tilastot – öljyn hinta putosi äkisti

  6. 6.

    HS: Suomalaisfirma kymmenkertaistaa ruokauutuuden tuotannon

  7. 7.

    Yle: Murtovarkaat kärkkyvät rekisterinumeroita lentokentillä ja satamissa

  8. 8.

    Sulkemisuhan alla oleva Talvivaara ylitti tavoitteensa – loppuvuosi aikaa etsiä rahoitusta

  9. 9.

    Teslan Autopilot ajoi ylinopeutta: Näin raju oli kuolemaan johtanut kolari

  10. 10.

    Kesko panostaa kymmeniä miljoonia kisaan maanteiden asiakkaista

Näytä lisää
  1. 1.

    Fordin tulos jäi odotuksista USA:n markkinoiden jarruttaessa

  2. 2.

    Oletko kuullut tästä puhelimesta? Toimitukset kasvoivat toisella neljänneksellä 137 %

  3. 3.

    Tarkastusvirasto: IMF oli liian optimistinen eurokriisin hoidossa

  4. 4.

    Raha kasaantuu rikkaille – joka kolmas monacolainen on miljonääri

  5. 5.

    Uusi "palvelu" ei lupaa hyvää: Räjähtävätkö kiristysohjelmat käsiin?

  6. 6.

    Ohjelmistoyhtiö Oracle ostaa miljardikaupalla lisää pilviosaamista

  7. 7.

    Espanjan jättityöttömyys helpotti hieman – 20 prosentin raja ei vielä alittunut

  8. 8.

    Osramin lampuissa hillitön tietoturvamoka: Vaarantaa kodin muutkin laitteet

  9. 9.

    Avioerotutkimus paljasti dramaattisen muutoksen – näin miehen työtilanne vaikuttaa eroriskiin

  10. 10.

    Halpa energia kurittaa öljyjättejä – Shellin tulos romahti 72 %

Näytä lisää
Siirry täysversioon