Uudistus Mitä pidät uudesta mobiiliversiosta? Anna palautetta Lue lisää
Yritykset

Kappahl: Kadotimme asiakkaat – olimme liian trendikkäitä

Kuva: Timo Jaakonaho/Lehtikuva

Ruotsalaisen vaatetusketju Kappahlin johdosta kerrotaan, että yhtiö haluaa nyt kohdistaa myyntinsä entiselle ydinasiakaskunnalle, jota on välillä laiminlyöty.

Taloussanomat

Ruotsalaisen vaatetusketju Kappahlin tuore toimitusjohtaja Johan Åberg haluaa haalia takaisin yhtiön menettämät asiakkaat. Kappahl on viime aikoina tehnyt kehnoa tulosta ja menettänyt markkinaosuuksia.

Viime vuoden marraskuussa aloittaneen Åbergin mukaan tähän on monta syytä.

– Se alkoi siitä, että tuotevalikoimamme ja tuotantomme oli väärää ja menetimme suunnan sekä Ruotsissa, että muilla markkinoilla, Åberg sanoi Svenska Dagbladetille.

Åbergin mukaan Kappahlin kohderyhmä oli myös väärä ja perinteiset asiakkaat eli 30-55 vuotiaat naiset eivät saaneet tarpeeksi huomiota. Heille ei ollut myös tarpeeksi tarjottavaa.

– Joskus olemme suuntautuneet kohti liian nuoria ja joskus olemme olleet liian trendikkäitä näille asiakkaille.

Myös yhtiön viestintä ja tavaramerkin asemoiminen ovat Åbergin mukaan olleet pielessä. Yhtiö onkin vaihtanut mainostoimistoaan. Åberg ei vielä osannut sanoa, kuinka Kappahl erottuisi jatkossa kilpailijoistaan, muuten kuin että asiakkaat ovat vanhempia kuin nuorison suosimalla Hennes & Mauritzilla.

Lue kommentit (58)

"Olimme liian trendikkäitä" eli siis ylimielisesti: rahvas on niin reppanan muotitiedotonta ja huonoja vaatemaultaan, että pitää palata halpoihin kiinalaisiin massatuulipukurytkyihin.Voi, miten alenta...
Huono laatuisia vaatteita. Vaatteet haisee pitkälle jollekin kemikaalille. Itse asiassa kaupoissa haisee niin pahalle, että se ei kannusta ostamaan yhtään vaatetta.
Tavalliselle kansalle riittää kaupaksi tavallinen SeppÄhl.Kun on on yksillä masua ja toisilla reittä, rintaa ja peppua, ei 25-v. anorektiset unisex-vaatteet enää sovi!
Trendi ja brändi olivat vääriä
Olivat niin trendikkäitä että ydinasiakkaat kyllästyivät ja kaivoivat kaapeistaan vanhat RYTKYNSÄ päälleen.
Kaikilla ketjuilla sama juttu. Turha edes sovittaa vaatteita, kaikki tehty 48 kiloisille ja 170 senttisille nuorille.ja eiköhän se Kapphall ole vain välittäjä kiinalaisille tuotteille.
Lue lisää ja osallistu keskusteluun
  1. 1.

    Sipilä ei leikkaa kaikilta: kolme hallitusohjelman voittajaa

  2. 2.

    Wahlroos asuntokuplasta: "Olen itse tehnyt kokeen"

  3. 3.

    Jättikoneiden laivasto paisuu – voi aiheuttaa vaarallista turbulenssia

  4. 4.

    Suomeen saapuu uusi kenkäkauppaketju

  5. 5.

    Asuntovelkaisille kylmää suihkua: "Tarpeetonta leikata näin nopeasti"

  6. 6.

    Tupakka-askin hinta nousee roimasti

  7. 7.

    Naiselle kelpaa nyt vähemmän oppinut mies

  8. 8.

    Supertankkerivaroitus: Öljy voi kääntyä pian laskuun

  9. 9.

    Täällä vietetään häiritsevää elämää – lista julki

  10. 10.

    Autoliitto: Halventuville autoille kovempi käyttömaksu

Näytä lisää
  1. 1.

    Uusi malli Suomeen: Vähemmän huostaanottoja, rahaa sijoittajalle

  2. 2.

    Koti hakusessa? Tarjolla olisi omavarainen ekomuna

  3. 3.

    Näin toimii Googlen uusittu kuvasovellus

  4. 4.

    OP yllättyi: Moni otti tauon lainanmaksuun

  5. 5.

    Suursopimus pitää Nokian kiinni Euroopan suurimmassa luotijunaverkossa

  6. 6.

    Vienti veti, paitsi Venäjälle

  7. 7.

    Viranomainen sakotti Finnveraa

  8. 8.

    Kreikka-vääntö jatkuu – "täytyy työskennellä yötä päivää"

  9. 9.

    JPMorgan aikeissa irtisanoa tuhansia työntekijöitä

  10. 10.

    Käytti Apple Watchia ajaessa – sai sakot

Näytä lisää
Siirry täysversioon